Заміна зчеплення. Як зрозуміти коли «пора»?

02.02.2023
Заміна зчеплення. Як зрозуміти коли «пора»?
Зчеплення – це механізм і у ньому присутні деталі що труться, тому процес зносу для цього вузла є звичним. У автомобілях з механічною коробкою передач зчеплення - розхідний матеріал, так як гальмівні колодки або гума.

Зчеплення складається з педалі, механізму приводу та комплекту з трьох деталей, які періодично потребують заміни (вичавний підшипник, диск та “кошик”).
Зазвичай, першим стирається диск зчеплення. Раніше можна було не міняти диск, а замінити лише фрикційні накладки на ньому. Зараз, при зносі диску - рекомендується заміна комплекту з трьох деталей, оскільки ресурс у них приблизно однаковий.

Ресурс механізму приводу може пережити кілька комплектів зчеплення але, якщо ви їздите з несправним зчепленням, то механізм приводу бере на себе додаткове навантаження і як результат - виходить з ладу. Це також стосується тросового і гідравлічного приводу.

Педалі.
Якщо момент “схоплення” відбувається у самому низу ходу педалі або у самій верхній точці – це може означати, що диск зношений і невдовзі знадобиться заміна комплекту зчеплення.

Натиск на педалі.
Якщо педаль стала дуже тугою, швидше за все виходить з ладу “кошик” зчеплення. Це важче зауважити, тому найкраще порівняти тугість педалі з іншою машиною.

Недостатній вижим.
Якщо ви завели двигуні і при натиснутій педалі дуже туго включається передача – вижим зчеплення недостатній або диск втратив свою правильну форму.


Пробуксовка зчеплення.
Якщо, при повністю відпущеній педалі зчеплення, натиснути газ і оберти двигуна швидко зростають, а машина не прискорюється або прискорюється дуже повільно, скоріш за все зчеплення пробуксовує. Часто присутній їдкий запах і дим з-під капоту.

Сторонні звуки.
Якщо при натисканні на педалі ви чуєте виття/шум або інші дивні звуки є, а при відпусканні педалі їх немає – скоріш за все вийшов з ладу вичавний підшипник.