Зчеплення
– це механізм і у ньому присутні деталі що труться, тому процес зносу
для цього вузла є звичним. У автомобілях з механічною коробкою передач
зчеплення - розхідний матеріал, так як гальмівні колодки або гума.
Зчеплення
складається з педалі, механізму приводу та комплекту з трьох деталей,
які періодично потребують заміни (вичавний підшипник, диск та “кошик”). Зазвичай,
першим стирається диск зчеплення. Раніше можна було не міняти диск, а
замінити лише фрикційні накладки на ньому. Зараз, при зносі диску -
рекомендується заміна комплекту з трьох деталей, оскільки ресурс у них
приблизно однаковий.
Ресурс механізму приводу може пережити
кілька комплектів зчеплення але, якщо ви їздите з несправним зчепленням,
то механізм приводу бере на себе додаткове навантаження і як результат -
виходить з ладу. Це також стосується тросового і гідравлічного приводу.
Педалі. Якщо
момент “схоплення” відбувається у самому низу ходу педалі або у самій
верхній точці – це може означати, що диск зношений і невдовзі
знадобиться заміна комплекту зчеплення.
Натиск на педалі. Якщо
педаль стала дуже тугою, швидше за все виходить з ладу “кошик”
зчеплення. Це важче зауважити, тому найкраще порівняти тугість педалі з
іншою машиною.
Недостатній вижим. Якщо ви завели двигуні і
при натиснутій педалі дуже туго включається передача – вижим зчеплення
недостатній або диск втратив свою правильну форму.
Пробуксовка зчеплення. Якщо,
при повністю відпущеній педалі зчеплення, натиснути газ і оберти
двигуна швидко зростають, а машина не прискорюється або прискорюється
дуже повільно, скоріш за все зчеплення пробуксовує. Часто присутній
їдкий запах і дим з-під капоту.
Сторонні звуки. Якщо при
натисканні на педалі ви чуєте виття/шум або інші дивні звуки є, а при
відпусканні педалі їх немає – скоріш за все вийшов з ладу вичавний
підшипник.