Шків колінчатого валу. Основні функції та характеристики

30.09.2024
Шків колінчатого валу. Основні функції та характеристики

  Шків колінчатого валу (інколи називається шківом коленвала або демпферним шківом) – це компонент у двигуні внутрішнього згоряння, який передає обертальний момент від колінчатого валу до допоміжних агрегатів, таких як генератор, водяний насос, компресор кондиціонера та інші.


Основні функції шківа колінчатого валу:

1. Передача обертального моменту: Шків закріплюється на колінчастому валу і за допомогою ременя передає обертальний момент на інші компоненти двигуна.

   

2. Гасіння вібрацій: У деяких шківах є демпфер, який допомагає знизити вібрації та коливання, що виникають під час роботи двигуна, особливо на високих обертах. Це важливо для запобігання пошкодження компонентів двигуна.


3. Підтримка роботи допоміжних агрегатів: Шків забезпечує безперервну роботу таких систем, як генератор (для заряджання акумулятора), водяний насос (для охолодження двигуна), компресор кондиціонера тощо.


 Характеристики шківа колінчатого валу:

1. Матеріал: Зазвичай виготовляється з металу (наприклад, чавуну або сталі) для забезпечення високої міцності, інколи – з легких сплавів для зниження ваги.

   

2. Діаметр: Відповідає іншим компонентам двигуна, таким як ремінь і шківи допоміжних агрегатів. Від діаметра шківа залежить швидкість обертання допоміжних агрегатів.

   

3. Демпфуючий елемент: У деяких моделях шківів вбудовано гумовий демпфер, який зменшує вібрації і підвищує плавність роботи двигуна.


4. Кількість канавок для ременів: Шків може мати одну або кілька канавок для багатоклинового ременя (серпантинний ремінь), залежно від кількості агрегатів, які потрібно приводити в дію.


Шків колінчатого валу – це важливий елемент для забезпечення ефективної та надійної роботи всіх допоміжних систем автомобіля.